.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سهميه بندى بنزين و کاهش گردشگران به گيلان

‌با سهميه‌بندى بنزين، ميزان ورود گردشگران به استان گيلان به کمترين حد در سالهاى اخير رسيده و بدون شک بر ميزان درآمدهاى اقتصادى مردم از اين بخش تاثير خواهد گذاشت.‌‌ ‌
به گزارش شمال نیوز به نقل از خبرگزارى ميراث فرهنگى - گردشگرى - ميزان سفرهاى داخلى به استان‌هاى شمالى کشور، با اجرايى شدن طرح سهميه بندى بنزين که يکى از بزرگترين پروژه‌هاى اجرا شده دولت جمهورى اسلامى ايران در سطح کشور به‌شمار مى‌رود، به مقدار قابل توجهى کاهش يافت.‌
محمدحسين مهدى‌پور، رييس سازمان ميراث فرهنگي، گردشگرى و صنايع دستى گفت: “اين طرح با اجرايى شدن در نخستين ماه تابستانى سال که فصل مسافرت در کشور به‌شمار مى‌‌رود، باعث شد که تعداد گردشگران استان گيلان حداقل تا 30 درصد کاهش يابد.
‌وى در گفت و گو با ميراث خبر، اظهار داشت: “همچنين چيزى در حدود 30 درصد از رزرواسيون‌هاى مراکز اقامتى استان گيلان کاملا منحل و متوقف شده است و ادامه اين مساله مى‌تواند ضربه مهلکى را بر اقتصاد گردشگرى استان وارد کند.
‌اين کارشناس خاطرنشان کرد: “بسيارى از مسوولان استان نظير نيروى انتظامى کاهش تعداد گردشگران ورودى به استان را 40 تا 50 درصد اعلام کرده‌اند.”‌وى با اشاره به اينکه بايد با تدوين طرح‌ها و انديشيدن تميداتي، مشکل کاهش ورود گردشگر به استان‌هاى شمالى و به‌تبع ايجاد مشکل اقتصادى براى سرمايه‌گذاران صنعت گردشگرى استان را رفع کرد گفت: “بايد با فراهم کردن تسهيلاتى براى ايجاد مسافرت‌هاى گروهى با کمک دفاتر خدمات مسافرتى اين مشکلات را برطرف ساخت.”
‌با سهميه‌بندى بنزين، ميزان ورود گردشگران به منطقه شمالى استان گيلان به کمترين حد در سالهاى اخير رسيده و بدون شک بر ميزان درآمدهاى اقتصادى مردم از اين بخش تاثير خواهد گذاشت.
آاستارا يکى از شهرهاى استان گيلان از مناطقى است که با کاهش بسيار گردشگران مواجه شده است.‌خيابان‌هاى آستارا که هر سال در اين موقع ، مملو از گردشگران بود و حتى براى کنترل آنها تدابير شديد ترافيکى وضع مى‌شد، اکنون خلوت است و حتى در پارک‌ها که محل اصلى بيتوته شبانه مسافران بود، اثرى از گردشگران ديده نمى‌شود.
به گفته مدير يک مجتمع اقامتى در آستارا درآمد بسيارى از اهالى اين منطقه بخصوص صاحبان مراکز اقامتي، بازارچه‌هاى متعدد فروش‌کالاهاى خارجى و متصديان حمل مسافر شهرى و بين شهرى بشدت تابعى از ورود گردشگران است و علايم رکود شديد از هم اکنون در اين مشاغل بچشم مى‌خورد. ‌جهانگير پرکار مدير مهمانسراى جهانگردى آستارا اظهارداشت: “در حاليکه در زمان مشابه‌سال‌هاى گذشته بيش از 50 درصد اتاق‌هاى اين مرکز کرايه مى‌شد، در حال حاضر اين ميزان به حدود 30 درصد کاهش يافته‌است.
‌وى افزود: “هزينه نگهدارى معمولى اين مرکز حدود 150 ميليون ريال در ماه است و در مورد تامين حداقل هزينه‌ها نيز دچار مشکل شده‌ايم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.335 seconds.